LinkedIn biedt prima mogelijkheden om zeer specifieke personen te bereiken. Er kan o.a. op leeftijd, geslacht maar ook op bedrijfsgrote en titel (manager, CFO, CEO etc) getarget worden.

LinkedIn heeft echter ook een aantal nadelen. Zo is er geen conversie-tracking mogelijk. Er is dus geen inzicht in LinkeIn over welke LinkeIn campagnes het goed doen en welke niet. Uiteraard is dit wel zichtbaar in Google Analytics maar dit is verre van ideaal. Daarnaast zijn de CPC’s hoog, denk aan minimaal €3,- per click.

AdWords kan LinkedIn wel versterken door LinkeIn in te zetten als ‘voorselectie’. Dit zou zo kunnen werken:
- Er wordt een campagne in LinkedIn gestart waarmee de doelgroep (beslissers, bedrijven met meer dan 50 man personeel) getarget worden.
- Mensen die klikken op deze advertenties landen op een unieke landingspagina terecht waardoor ze op een unieke remarketinglijst terecht komen. Deze landingspagina mag niet gebruikt worden in andere campagnes of geïndexeerd worden in Google. Op die manier voorkom je vervuiling van de remarketinglijst.

Op deze manier heb je uiteindelijk een lijst die gevuld is met bezoekers die voldoen aan jullie criteria. Vervolgens kunnen deze personen in Google Zoeken (RLSA) of met display remarketing bereikt worden met specifieke boodschappen. Wel is het zo dat er voor remarketing in AdWords aardig wat personen op deze lijst dienen te staan, meer dan 1000. Bij een lager aantal gaan deze campagnes simpelweg niet lopen.

Dus LinkedIn kan zeker kansen bieden maar is zoals eerder gezegd aan de dure kant. Uiteraard is dit wel relatief aan de conversiewaarde. Indien 1 conversie bijv. €5.000 op kan leveren dan kunnen deze kosten snel gerechtvaardigd worden. 

Uiteindelijk kan AdWords het effect van LinkedIn versterken.