Awario is een online tool voor social media monitoring, die je in staat stelt om social media en het web in het algemeen te scannen voor specifieke zoekwoorden, merken, producten, en personeel. Dit helpt bedrijven om te weten wat er wordt gezegd over hun merk en producten, en hoe ze hierop kunnen reageren.

De tool helpt bij het verzamelen en analyseren van gegevens van social media-platformen, forums, blogs, nieuwswebsites en andere online bronnen. Hierdoor kan een organisatie zich bewust zijn van de online perceptie van hun merk en hun concurrenten.

Awario biedt een aantal nuttige functies, zoals:

  • Zoekopdrachten maken op basis van specifieke zoekwoorden
  • Mentions van merken volgen
  • Analyse van sentimenten (positief, negatief of neutraal)
  • Geografische analyse
  • Monitoring van specifieke accounts
  • Alerts in real-time
  • Rapportage en exportfuncties

Met deze functies kunnen bedrijven de online perceptie van hun merk en producten volgen, en zo snel kunnen reageren op negatieve commentaren of actie ondernemen bij positieve commentaren. Ook kan je concurrenten volgen en zo inzicht krijgen in de markt.